Hledáte IT specialisty pro váš projekt, ale nemáte čas či HR oddělení? Pak zvolte outsourcing IT specialistů.
Firmy navazují spolupráce s dodavateli IT kapacit s cílem získat na projekty ty nejvhodnější profesionály a výrazně zkrátit čas spojený s jejich hledáním. Jaké benefity outsorcing přináší a jaký typ spolupráce s dodavateli je pro vás ten správný, jsme pro vás sepsali v článku Outsourcing IT specialistů: přehled a trendy.
Abyste získali od dodavatele ty nejlepší IT specialisty, které do vašeho projektu skvěle zapadnou, potřebuje Account Manager co nejlépe poznat váš projekt i prostředí firmy. A my vám ukážeme, jak na to.
Proč platí pravidlo “čím více informací o pozici a projektu, tím lépe”?
IT specialisté jsou skupinou, která si na pracovním trhu může spolupráce vybírat. Každý projekt tak u nich má x dalších konkurentů. Poskytnutí všech relevantních informací, proto může představovat rozdíl mezi projektem, kterému bude váš potenciální kolega věnovat pozornost a tím, jehož popis ani nedočte. S dostatkem informací se může rozhodnout, jestli ho projekt láká a má pro něj smysl chodit na pohovor. Šetří tak nejen čas svůj, ale také ten váš.
Zajímají vás typy outsourcingu a spolupráce, které můžete využít? Přečtěte si článek, ve kterém vám představíme nejen IT outsourcing, ale také Umbrella Services, Onshore, Nearshore, Offshore nebo Bodyleasing.
Jaké informace byste měli dodavateli ideálně dodat, aby mohl na trhu IT specialistů vybrat toho pravého pro vás?
1. Definujte co nejdetailněji pozici
Čím lépe je pozice definovaná a má jasně stanovené MUST-HAVE kritéria, tím přesněji dodavatelé mohou posuzovat kandidáty a filtrovat je podle vašich představ. Musíte také počítat s tím, že pokud kritéria nastavíte až příliš přísně, může vám vyhovovat jen málo kandidátů, kteří budou cenově náročnější.
- Detailní popis projektu, na kterém se bude pracovat. Co bude výsledkem práce specialisty a jaký má daný produkt nebo služba přínos pro koncového uživatele?
- Popis činností, které bude specialista na projektu vykonávat, informace o jeho roli a náplni práce.
- Specifikované technologie, metodiky, nástroje a jejich verze:
- se kterými přijde specialista na své pozici přímo do styku
- které se na projektu dále využívají.
- Velikost a složení týmu.
- Očekávaná délka alokace na projektu.
- Možnost práce z domu, případně její rozsah.
- Potřebnost cizích jazyků, případně jejich úroveň.
2. Stanovte délku výběrového řízení
Vhodné je nastavit délku výběrového řízení. A to v případě, kdy je jasné, že klienti budou mít dostatek kandidátů. Na druhou stranu, pokud je pozice komplikovaná, tak je vhodnější na ni nedávat termín, aby se našel vhodný kandidát.
3. Jaký bude termín nástupu?
Jasně stanovte termín, do kdy je možné, aby IT specialista nastoupil. Nebo naopak, že je možné mít nástup po domluvě i později. I touto informací pomůžete dodavatelům s vyfiltrováním nevhodných kandidátů.
4. Určete časový plán výběrového řízení
- do kdy máte fázi sběru kandidátů
- do kdy budete vyhodnocovat zaslané životopisy
- do kdy budete mít pohovory
- kdy plánujete ukončit výběrové řízení
Kandidáti mohou mít více nabídek a tato otevřenost může předejít nepříjemnostem na samotném pohovoru. Například, když se zjistí, že IT specialista už má jednu nabídku na stole a má jen pár dnů na rozhodnutí, zatímco klient chce ještě sběru kandidátů věnovat dva týdny. Stejně tak se pracuje dobře i dodavateli, který může s kandidáty lépe pracovat, pokud ví, že výběrové řízení chcete např. do týdne ukončit.
5. Dejte zpětnou vazbu dodavatelům
Dávání včasné zpětné vazby dodavatelům je klíčové. Nemusíte se detailně rozepisovat. Vhodné je vysvětlit, z jakého důvodu zamítáte kandidáty jednou či dvěma větami. Toto vyjádření je důležité pro dodavatele, aby věděl, jak má upravit své procesy a výběrová kritéria a zároveň pro zpětnou vazbu, kterou dodavatel dává kandidátům.
6. S rozhodnutí o výběru kandidáta neotálejte
Informace o výběru kandidáta by mělo proběhnout bez odkladu, jelikož je zde vždy riziko, že si kandidát vybere jinou nabídku.
Jaký nejzávažnější nedostatek v inzerátech jsme vypozorovali?
Určitě je to uvádění starých nebo zastaralých technologií bez poznámky, že se na projektu využívají jen okrajově a specialista se s nimi vůbec nemusí setkat. Tato zdánlivě maličkost může úplně zbytečně odradit šikovné kandidáty.
Proto určitě doporučujeme rozlišovat u projektu technologie, se kterými bude váš potenciální kolega opravdu pracovat a ty, se kterými se může, ale možná ani nemusí potkat. Pár vteřin navíc při psaní poptávky vám může ušetřit spoustu času při hledání vhodného kandidáta.
Zadávání poptávky určitě není věda, chce to jen trochu trpělivosti a správného spoluhráče, který vás navede, jaké informace kandidáty zajímají. Pokud jste připraveni posunout váš byznys na vyšší úroveň efektivity a inovace prostřednictvím IT outsourcingu, neváhejte nás kontaktovat. Náš tým je připraven vám poskytnout detailní informace a odpovědi na všechny dotazy. Společně s vámi najdeme optimální řešení pro vaše projekty.
Hledáte aktuálně parťáka pro váš úspěšný projekt? Ozvěte se nám, budeme se těšit.
Líbí se vám možnost vybírat si z aktuálně dostupných IT specialistů? Využijte potenciálu našich volných IT expertů, kteří momentálně hledají nový projekt a vyberte si toho, kterého právě potřebujete.
🟡 Chtěli byste začít pracovat v IT? Stáhněte si náš ebook Začněte pracovat v IT: aneb od prvních krůčků po vysněnou práci,ve kterém vás provedeme krůček po krůčku informacemi, kurzy i praxí, které jsou tolik potřebné nejen pro ty, kteří chtějí změnit obor, ale i pro ty, kteří se chtějí pracovně posunout a dále se vzdělávat.
🟡 Víte, jak si co nejjednodušeji a nejefektivněji připravit půdu pro nové pracovní začátky? Mrkněte na náš ebook Připravte se na nová pracovní dobrodružství: Průvodce k úspěšné změně zaměstnání. Dream job je za dveřmi, stačí jen vzít správně za kliku.
Nebo sdílejte tento článek, který třeba poslouží i vašim známým.